Delhi

1 maart 2017 - New Delhi, India

1 maart - De afsluitende dag is net zo tegen gevallen als de eerste dag. Dat klinkt heel depressief maar is het niet. Je hebt steden due je bevallen, bijvoorbeeld Mumbai, en die niet bevall. Delhi is zo'n stad waar ik me absoluut niet thuis voel. Waar je rond loopt of stil staat en om je heen kijkt daar wordt je aangesproken. En als je zegt dat je nergens naar op zoek bent, geen tuktuk/fietsriksja nodig hebt, dan nog blinven ze je bombarderen met van alles. Ook al zeg je streng "No...." En ze vrasgt op te zouten dan nog blijven ze doorkwekken. Weglopen is de enige optie. Ik voel dat als weggejaagd worden. Ik ken dit niet van Mumbai. Ik ben dus grotendeels op mijn kamer gebleven. Volgens Google maps is er een park vlakbij. Maar als je die richting op loopt dan kom je bij een rotonde. Het park ligt er achter maar er is een lange muur. Ik kwam 1 ingang tegen echter na de ingang weer links en rechts muren. Verder deed het zeer troosteloos aan. Dus ben ik omgekeerd en heb weer het zebapad getrotseerd om door drie rijen verkeer te komen. Twee zijstraten van de rotonde op en neer gelopen. Geen koffiehuis, geen restaurant maar veel shacks met autoonderdelen. Karol Bagh is de wijk voor autohandel, reparatie van motoren en scooters en inbouw van extra bumpers (Bull bars) op autio's. Direct naast de ingang van het hotel zit een supermarket. Daar wat koek gekocht maar ze hadden geen bananen. De medewerker wees me waar de grientehandel zat. Aan het eind van de straat zit een kleine rotonde. Die is omgebouwd tot een mini slump. De stank waait je al tegemoet en het ziet er ook smerig uit. Het is een wat grotere supermarkt met oa een fruit afdeling. Ik zue een 25 grams potje Nescafe staan en neem die mee. Met de waterkoker kan ik zelf 'Black coffee' maken. Als ik terug loop langs de mini slum schieten er drie bedelende kinderen op me af. Ze jatten het nog net niet uit je handen (dat probeerde een kind in Ranthambore wel) maar blijven om  je heen draaien. Ferme pas en doorlopen en dan taaien ze af. Gelijk de taxi voor morgenochtend geregeld en op de kamer comedy channel opgezet. Gelukkig in het engels en Oude afleveringen, seizoen drie, die ze in Nederland niet uitzenden. Zoals ik al eerder zei het lijkt depri maar ik heb veel meer mooie dagen gehad dan deze twee dagen Delhi. Morgen lekker naar huis en dan genieten van de foto's en film en alle herinneringen.

March 1st - Delhi is not my kind of city the way Mumbai is. Here in Delhi i have got the feeling to be pushed away from places where you stay loooking around or enjoy the scene. Everytime you are spoken to. People asking where you are looking for, or tuktuk/bicycle riksja drivers asking you to take you somewhere. I don't mind them asking, but they won't take no for an answer. Then i walk away instead of them. That feels like being pushed away. So i stayed the most of the time in the hotel looking old episodes of Friends on comedy channel, reading my e-book or sleeping. According to Google maos there is a park closeby. But when i enter a gate there are two big walls leading you into a park which does not look attractive but the opposite. So i returned and survied the two zebra crossings on the roundabout, each with three lanes of traffic. The Karol Bagh area seems to be the place for car dealers, motor/scooter repairs and all that has to do with motorized vehicles. Next to the hotel entrance there is a supermarket. I bought my favourite Dark Fantasy choco filled cookies and some juice. But they had no bananas or oranges. I was shown the way to an other supermarket. At the end of the treet there was a roundabout which was occupied by homeless people. And, of course, when i returned with my bananas and oranges a bunch of kids kept begging. I also bought Nescafe and used the water boiler to make me strong black coffee. I arranged the taxi for tomorrow 07:00 hours and then at 10:35 it is take off time. Today looked like a lost day but i don't see it like that. Delhi is not my kind of city so i took rest. There are much more days which i enjoyed and many moments to remember with such hapiness and warm feelings that overshadow the Delhi days.