Bikaner

27 februari 2017 - Bikaner, India

27 februari - om zes uur vanmorgen aangekomen. Als ik het station uit loop bieden drie gassies zich aan. Ik geef de naam van het hotel en 1 zegt dat ie t weet en neemt me mee. We rijden in snel tempo naar het hotel. De deur in de poort staat open en ik loop het donkrere erf op. Een man komt uit het het hotel en praat tegen iemand die achter me loopt. Er wordteven gezocht naar een lichtknop. En er was licht....De man lijkt zo uit bed gekomen te zijn en paktmijn reserveringsbevestiging aan. Dan overlegd ie over de kamer, volgens de regels kan ik er pas om 12 uur in, en dan kan ik mee naar de 1e verdieping. De kamer is groot, de deur nasr de badkamer voor lilliputters. Ik  ram dus met mijn harses tegen het kozijn aan. Ik stel een wekker in en pik nog even wat slaap. Om negen uur opgestaan. Als ik naar de poort loopt roept de eigenaar mij en vraagt of ik wil ontbijten. Boven gekomen zit er een koppel uit Amsterdam. Na het ontbijt kreeg ik een lift ol de motor naar het centrum. Daar een stuk door oudBikaner gelopen. Leuke situatie. De trein rijdt dwars door de stad. De slagbomengaanruim5 minuten voorsat de trein passeert dicht. Veel mensen wurenenhun fiets of motor onder de slagboom door. Maar ook veel motoren enfietsen gaan op de andere rihstrook staan. En dat aan beide kanten van het spoor. Het is totale chaos als de slagbomen weer open gaan. 'S avonds met Loed gegeten, Fabienne was moe, en lkr geklets. Later schoof Andre uit Utrecht nog asn. Lekker geklets. Nu slapies doen. Morgen om 7 uur weer op. 9 uur gast de trein.

Febr 27th. The train arrived at 6 am on Bikaner station. It was a shirt drive to Kishan palace hotel. The door in the gate was open. After ringing the bell i entered the premises. The owner arranged the room and there i took another 2 hour sleep. At 9 i had breakfast with a Dutch couple, also from Amsterdam. We spoke shortly as they had appointments. I got a ride on the motorcycle of somebody from the hotel into Bikaner. There i spent time in the old and new part. It wad big chaos when the train crossed the mainstreet. Traffic was lining up on both lanes. When the railway bents where up it wad chaos to have four  traffic flows collided into two. Bikaner is a bigcity but i did not see much new or soecial things here. Tonight i had diner with one of the Dutch, as she was tired, and later on a new guest arrived which came from Utrecht, the Netherlands. Now it is 0.00 hours. Time to go to bed. My train to Delhi leaves at 09:30 tomorrow