Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
Video’s:

Over mij

Ik ben een vrijgezelle man die geniet van het alleen reizen. Alleen reizen is voor mij rechtsaf gaan als je rechtsaf wilt gaan en niet hoeven te discusseren over waarom niet links, geen discussies over etenstijd en waar te eten. Ik ben een geduldig man maar heb een hekel aan ellenlange discussies over details. Fotograferen is mijn grootste hobby en dat is de insteek voor het reizen.

Over mijn reis

In 2014 ben ik met Shoestring door Noord India gereisd. Veel met de trein en bus. In Udaipur heb ik afscheid genomen van de groep om vervolgens naar het schiereiland Gujarat te vliegen. Daar heb ik een leeuwen safari gedaan in Sasan Gir en heb een week nagenoten in Mumbai. (Aanrader)

Toen heb ik besloten dat ik zeker wilde terug komen maar dan voor de tijgers. De uitnodiging voor het huwelijk van een Indiase vriendin, Jaishree, was de perfecte uitdaging om nu de tijger safari(s) te maken.

De ervaring in 2014 met het treinreizen hebben mij aangezet tot een volledige treinroute. Vanuit New Delhi reis ik naar de woonplaats van Jaishree om daar drie dagen van huwelijk bij te wonen. Dan via Bhopal naar Khajuraho. Volgende stop is Bandhavgarh tijger resort en vandaaruit naar Varanasi. In 2014 heb ik in de Ganges geraft en, op een rustig stukje, mochten we even aan de raft in de rivier hangen. Daar is de Ganges groenblaauw. Varanasi zal dus een aparte ervaring zijn. Volgende stop is Sawai Madhopur, Ranthambore tiger resort, waar de laatste poging om tijgers te spotten zal plaatsvinden. In 2014 hebben we Jaipur aangedaan, nu tijd om naar de blauwe stad te gaan en tot slot vier dagen in Jaisalmer om de reis te laten bezinken en te genieten van duizend en één nacht. Via Bikaner reis ik dan terug naar Delhi en Amsterdam.

Bezochte landen

Ik heb 19 landen (8%) bezocht:

Curaçao, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Italië, Kroatië, Mexico, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Slovenië, Spanje, Swaziland, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zwitserland.