De lastste etappe. ( The final stint)

28 februari 2017 - New Delhi, India

28 februari - Na het ontbijt vraag ik de eigenaar of ik met creditcard kan betalen. Alle geldautomaten die ik geprobeert heb geven namelijk een "timed out" melding. Ik heb maar 250 roepies in contanten. Helaas is dat niet mogelijk. Hij geeft een jongen opdracht om metmij naar een atm te lopen. Daar staan twee automaten. Maar ook deze automaten doen of ze aan het 'processen' zijn en geven weer eem "timed out" melding. Ik moet terug omdat ik anders mijn trein dreig te missen. Tijdens de wandeling terug komt er een idee opborrelen. Ik vraag Loed, de Amsterdammer, of hij mijn rekening betaald en dan maak ik het geld over. Handig zo'n mobiel bankieren app. Loed stemt meteen in en binnen 3 minuten is het geld overgemaakt. De trein vertrok op tijd en kwam redelijk op tijd aan. De tuktuk is weer en, Delhi's, drama. Om het makkelijk te maken zeg ik hem naar metro station Karol Bagh te rijden. Er rijden ook twee jongens mee die ook naar de metro moeten. Google maps geeft de snelste route aan maar de chauffeur maakt er een zooitje van. We kwamen tot op 9 minuten van het hotel en toen liep het weer op naar 16. Ik maak hier een opmerking over en toen werd er gezegd dat hij een short cut nam. Uiteindelijk kwamen we bij het metrostation, na een paar minuten hopeloos vast gestaan te hebben, ik geef de laatste 150 roepies en volg google maps. Op de één of andere manier loop ik tegensteld en is het moeilijk te zien wasr ik naartoe moet. Op de plaats van bestemming aangekomen geen Southern Regency. Uiteindelijk na bij 2 hotels navraag gedaan te hebben kom ik bij het juiste hotel. Op de kamer even omgekleed en weer drie atm's geprobeert. Helaas geen succes. Dus naar de receptie en gevraagd of zij 50 euro kunnen omwisselen. Helaas.....maar de man vraagt een belboy om mee te lopen. Ook de volgende 2 atm's geven geen succes. De wanhoop nabij vraag ik of ik ergende de 50 euro kan wisselen. Ja, hij neemt me mee naar een Western Union kantoortje. Dat voelt een stuk lekkerder dan platzak. Morgen zien we wel wat ik ga doen. Ik heb heel weinig zin om Delhi in te gaan. Tot nu toe vind ik het een rot stad.

Febr 28th - yesterday i have tried a number of atm's to collect money. The last succesful try was in Khajuraho. Now i get a "timed out" message everytime after the prcess message. The hotel owner says that i cannot pay with the creditcard and asks someone to walk me to an other atm. But unfortunately it is not succesful. As an ultimate try i ask the dutch guy if he will pay for me and that i credit his account. That is no problem and within 3 minutes i have paid him. Mobile banking is so good....The next step i to take a tuktuk to the train. Without any problems we arrive at the railway station. The train left on time and arrived as good as on time. The tuktuk drivers do not know the Southern regency hotel so ask him to drop me at the Karol Bagh metro station. That is clossest by. But as we depart i have google maps open to see if he gets the proper route. It seems that he made a mess of it. We were stuck in traffice and did not go left on 3 occasions. When i asked him why he says not to worry, this is a short cut. The shortest amount of time was 9 minutes from the hotel. And suddenly it was 16 minutes. Finally he stopped at the metro. I took a walk and had to ask at 2 other hotels before i arrived at the southern hotel. This is the right hotel. After check in i went out to find some cash. The atm's were all not working. I ended up at Western Union to transfer 50 euro into roepies. We will see what tomorrow brings, so far i do not like Dellhi and do not want to spent time in it.