Terug in de stad, dag 13 (Back in the city, day 13)

14 februari 2017 - Varanasi, India

14 febr; Na 3 uur slaap met de taxi naar het treinstation van Umaria gebracht. Onderweg een heleboel spotted deer tegengekomen. De trein was 40 minuten vertraagd. Onderewg is daar 1 uur 20 minuten bijgekomen. Op de trap naar de uitgang  van het station wordt ik al aangesproken. Hij heeft een tuktuk en vraagt waar ik heen moet. Ik laat het lezen maar dat kan hij niet. Dus ik lees het adres voor. Oke nu weet ie het. Hij legt mijn backpack in een tuktuk en haalt ergens sleutels op. Alleen het starten lukt niet. Dan zegt dat ik naar een andere tuktuk moet. Die doet het wel maar eris een tweede bestuurder. Hij gaat naast hem zitten en zegt dat deze chaufeur hem naar huis brengt. We duiken het verkeer in en ik film ff de gozer zijn porum in de spiegel en whatsapp het hotel een foto van de achterkant met de mededeling dat ik onderweg ben. You never know. Wat een zootje verkeer zeg. Op sommige plekken staat het muurvast en niemand raakt mekaar, knap hoor. Uiteindelijk komen we op wat hij denkt dat de bestemming is. Hij wijst op de straatnaam. Maar geen Granny's Inn. Hij vraagt me de bevestiging aan een bewaker te laten lezen. Maar ik pak de app van booking.com erbij. Ook de bewaker komt niet uit het adres. En dan valt het roepia stuk. Ik druk op de knop "show on map" en wat blijkt we zitten er een half uur lopen vandaan. Ik heb de gast weggestuurd en een andere tuktuk geregeld. Google maps en indiaas verkeer gaat niet samen als je alleen in de auto zit. Toen ik hem zij linksaf te slaan begreep ie t niet goed en omkeren lukt niet in de drukte. Hij heeft hem stil gezet en ik probeer hem uit te leggen wat te doen. Plots steken er drie koppies in de tuktuk. En die beginnen zich er ook mee te bemoeien. Ik heb de knoop doorgehakt en de chaufeur betaald en ervoor gekozen om de laatste zeven minuten te lopen. Waarvan ik denk dat dat ook sneller is. Google maps brengt me feiloos op de plaats van bestemming De kamer is spartaans na de vorige kamer. Maar het gaat mij om de stad en foto's.

Febr. 14th; My train was to leave at 04:20 so i took 3 hours sleep before a taxi drove me to the Umaria train station. The train arrived 40 minuteslate and overall we got a 2 hour delay. In Varanasi i was offered a ride with a tuktuk but theguy could not start the engine. The guy told me that he did tours.. I said i don't do tours. I said i prefer to atrange things myself and by walking. Again he presented himself. Finally an other driver drove me to my hotel and should drop the guy at home. However, they thought they knew where the hotel was. Local people at that location did not know where my hotel was. I had enough of those two drivers and i paid them and said goodby. Then i arranged another tuktuk and used google maps to guide us. We were 34 miniutes away from my hotel. The trafic in varanasi is hopeless. At one point i tried to direct the driver but he passed the street. Suddenly he stopped and turned the engine if. I tried to explain ann then there were three extra heads looking on my smartphone. I decided to pay the driver and walk the last 7 minutes. That was the best option and i arrived safely. I am excited what tomorrow brings.