Dag 18 - Feestje hiernaast - Safari. (party next door)

19 februari 2017 - Sawai Madhopur, India

19 februar 01:54 uur

Ik wordt wakker en hoor luide muziek. Er is duidelijk een feestje aan de gang. Maar het lijkt meer op plaatjes draaien. Want elk nummer wordt niet afgedraaid. Bijvoorbeeld Hotel california van de Eagles wordt na het eerste couplet afgekapt. En dar gebeurt ook met de diverse Indiase nummers. Heel raar. Om 3 uur werd t stil. Ik was blij dat ik van mij alarm wakker werd. Benieuwd naar wat de safari bieden zou. Dit keer stapte er ook een andere jongen in. Daarna hebben we nog 4 anderen opgehaald. Ik zit heel oncomfortabel naast een gezette russische vrouw met haar gezette vriend/man. Als ik naar rechts een foto wil maken dan hak ik mijn telelens tegen haar mopsneus. Hij heeft wel een echte Canon 5D, die ik in de toekomst ook wil, met een 70-200 / 4.0 - 5.6 lens. Een kapitalistische rus dus. Het andere stel is ook stevig gebouwd. En maar goed ook want het pad is soms steil omhoog maar we hangen ook wel eens naar links waarbij ik dan weer blij ben dat het overgewicht rechts zit. (Gelukkig waren er geen hellingen naar rechts ;-)  ) Geen tijgers maar wel een heel andere natuur dan in Bandhavgarh. Totaal geen bamboe bosjes. Je kijkt makkelijker het woud in. Veel zwerfstenen en hoog gras. Daar verschuilt El Tigro zich. We klimmen nasr een mooie hoogte en genieten van het uitzicht. Onderweg komen we pootadrukken van de tijger en het luipaard tegen. Maar het blijft stil in het bos, geen alarmsignalen. De weg naar de ingang is lang. We doen er een half uur over. Deels asfalt maar een groot deel zandpad. Meteen aan het ontbijt en daarna lkr onder de douche. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot 33 graden, top 35, dus heb ik het zwembad verkozen. Toen de jeep me weer kwam ophalen zaten er 3 Indiase vrouwen in. Ik weer linksachterin en even later een bejaard stel opgehaald die het bejaardenhuis ontvlucht was om iets spannends te doen. De dames keuvelden er op los en de oudjes schommelden lekker op het ritme van de jeep. En ik......ik probeerde geen neusen of kruintjes met mijn telelens te raken. Ook nu weer geen tijger gezien. De route was nu veel omhoog en omlaag over keien en door kuilen. Mijn nieren zijn even van 't padje af. Wel veel Sanwa deer en een grote groep wilde zwijnen. De zonsondergang vond ik het hoogtepunt van deze safari. Morgenochtend nog één en dan om half drie de trein. Vijf uur staat er op papier. Maar let op het is Indiaas papier en dat tolnt niet altijd de juiste aankomsttijd. Weltrusten lieve leesvrienden, oogjes dicht en snaveltjes toe. (Naar een oude uil)

Febr 19th; there is a party going on in the hotel. It is now 2 am and my alarm goes at 05:50. Strange enough do they not play the complete song but some couplets and then they stop and put another song on. 3 am, party is over...5:50 alarm goes. I take a big cup of black coffeeand wait until the jeep arrived. This time i am not alone. I share the back seat with a Russian couple who has the size for the back seat alone. + i cannot fall out. - when i turn my telelens to the right i might hit her nose. The rigt to the entrance take half an hour. The last part of the road is a sand path and very bumpy. The nature of te reserve is very different compared to Bandhavgarh. No bamboo bushes, less spotted deer. But more open spaces and it is an hill so we reached a big height. The views were amazing. The tiger was hidden in the grass or behind some rocks. There are a lot of rocks and stones here. Back at the resort i had breakfast. The temerature has rissen to 33 degress celsius, so time to pay the swimmingpool a visit. Relaxation time was over, time for lunch and the evening safari. This time with three women and an elderly couple. We had an other oute with steep hillclimbs and a lot of stony paths. Highlight of this safari was the sunset through the trees. El Tigro did not show his face. Tomorrow the last change. Then at 14:25 my train is supposed to leave for Jodhpur. According to the time sheets its 5 hours. Be aware......5 Indian hours ;-)